شهردار مشهد مقدس: از ابتدای سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۶۶ هزار تن آسفالت توسط شهرداری تولید شده است مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر مشهد مقدس منصوب شد (۱۳ مهر ۱۴۰۴) لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی و کمربند جنوبی مشهد | موافقت مشروط با بلندمرتبه‌سازی آیین‌نامه سد معبر شهرداری مشهد به‌زودی ابلاغ می‌شود برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته انتظامی برای تقدیر از نیروهای امنیت (۱۱ تا ۱۷ مهر ۱۴۰۴) مرز دوغارون به‌عنوان نخستین بار در بین مرز‌های کشور، به سامانه بیومتریک احراز هویت اتباع خارجی مجهز شد مشهدی‌ها امروز نفس راحت بکشند (۱۳ مهر ۱۴۰۴) | کیفیت هوای مشهد بعد از مدت‌ها مطلوب شد آیا ادارات مشهد و خراسان رضوی پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود؟ | استاندار خراسان رضوی: موافق تعطیلی پنجشنبه‌ها هستم شهردار مشهد: روند عملیات اجرایی پروژه احداث سطح سوم تقاطع خیام با سرعتی مناسب در حال اجراست ۱۵۶ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوسرانی مشهد طی ۶ ماهه ابتدایی امسال لایروبی ۴۰۰ هزار مترطول کانال در مشهد طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۴ صادرات ۶ میلیون دلاری صنایع‌دستی خراسان رضوی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۴  انتقال و توسعه نیروگاه بیوگاز مشهد در محور میامی | احداث نیروگاه جدید ۳ مگاواتی آمادگی مددسرای شهرداری مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه در شب‌های سرد آیا معوقات فروردین‌ماه ۱۴۰۴ بازنشستگان متوسط‌بگیر تأمین‌اجتماعی امروز (شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴) واریز می‌شود؟ راه‌اندازی نانوایی دیگری در حاشیه شهر مشهد با پیگیری شهرآرا | عطر نان در «فرزین» پیچید نیاز فوری کشور به ۲۰۰ خودروی مجهز به نردبان‌های بلند آتش‌نشانی هشدار تنفسی برای مشهدی‌ها | کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس «ناسالم» است (۱۲ مهر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: ادامه روند اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: برند اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد است
سرخط خبرها

پیگیری مشکلات رانندگان تاکسی در گفتگو با سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۸۲۵۱۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
  • ۲
پیگیری مشکلات رانندگان تاکسی در گفتگو با سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد
همه سؤالاتی که تاکسی ران‌های خطی از طریق کانال‌های ارتباطی با ما درمیان گذاشتند تا برایشان پیگیری کنیم را بدون تعارف از اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد پرسیدیم.

به گزارش شهرآرانیوز «بی واسطه با مدیران» سرفصل پیگیری درخواست‌هایی پرشمار از طرف شماست که ما را به پیگیری جدی‌تر مجاب می‌کند. شما می‌توانید پاسخ سؤالات صنفی، شغلی و گروه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و... خود را با ما درمیان بگذارید تا بدون تعارف آن را به مدیران ارشد حوزه مرتبط انعکاس دهیم و شفاف و دقیق برایتان اطلاع رسانی کنیم.

امروز، همه سؤالاتی که تاکسی ران‌های خطی از طریق کانال‌های ارتباطی با ما درمیان گذاشتند تا برایشان پیگیری کنیم را بدون تعارف از اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد پرسیدیم. گلایه‌هایی از هزینه‌های دریافت مجوز فعالیت و جرائم صنفی، جریمه رانندگان بدون معاینه فنی، اخذ مبلغ ۲ میلیون تومان برای تمدید پروانه و... از مهم‌ترین درخواست‌های تاکسی ران‌ها ست.

چرا بازرس‌های تاکسی رانی بسیاری از دفعات که تاکسی را مشاهده می‌کنند حتی اگر مشکلی نباشد به نحوی او را جریمه می‌کنند؟

نکته اول آنکه سازمان تاکسی رانی یک سازمان نظارتی است، بنابراین باید در حوزه نظارت حضور جدی و مؤثر داشته باشد. اعمال قانون در سازمان تاکسی رانی نیز بر مبنای مصوبات شورای شهر است. در این باره ما یک سرفصلی برای تخلفات و خطای صنفی خود داریم.

به عنوان مثال سرفصل ۱۵۰ مربوط به استفاده نکردن از تاکسی متر است، اما برای پاسخ به تاکسی ران‌ها باید بیان کنیم که جرائم صورت گرفته بر اساس همین سرفصل‌های قانونی و مصوبات شورای اسلامی شهر است. این را هم تأکید می‌کنم که نظارت ما دو سویه است؛ بنابراین اگر در بازرسی ها، یک بازرس بدون دلیل اقدام به اعمال جریمه کند، تاکسی ران‌ها می‌توانند این موارد را به بازرسی و حراست سازمان اعلام کنند تا با بازرس خاطی نیز برخورد شود.

معاینه فنی نرفته بودم. پلیس راهور من را ۳۰ هزار تومان جریمه کرد. از آن طرف بازرسان تاکسی رانی نیز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دیگر جریمه کردند. مگر بازرس‌ها می‌توانند حوزه‌های مرتبط با پلیس راهور را دوباره اعمال جریمه کنند؟

پلیس راهور قوانین راهنمایی ورانندگی و مواردی مانند گواهی نامه و معاینه فنی را بررسی و در صورت نبود جریمه می‌کند، اما ما در حوزه تاکسی رانی قوانینی داریم که همه تاکسی ران‌ها همان ابتدا آن را پذیرفته اند، چون یک تاکسی ران جایگاه و شغل خاصی دارد. تاکسی ران‌های ما کالا جابه جا نمی‌کنند. یک تاکسی ران مردم و شهروندان را جابه جا می‌کند؛ بنابراین حفظ سلامت و امنیت مردم جزو موارد ضروری و مورد تأکید ماست.

نمونه این موارد معاینه فنی است. یک تاکسی ران به صورت الزامی و ضروری باید معاینه فنی داشته باشد. چنان چه تاکسی رانی معاینه فنی نداشته باشد و بازرسان ما متوجه او شوند در ابتدا به تاکسی ران تذکر می‌دهند، اما اگر این تاکسی ران به تذکر توجه نکرد و دوباره با همان شرایط فعالیت کرد در صورت برخورد با بازرسان محسوس و نامحسوس برای تاکسی ران جریمه‌ای اعمال می‌شود.

باید اشاره کنیم که ما فقط جریمه نداریم. ما برای رانندگان وظیفه شناس و منضبط تشویق هم داریم.  نرم افزاری به عنوان نرم افزار «شهر من» وجود دارد که در این نرم افزار شهروندان می‌توانند رضایتمندی خود را اعلام کنند. ما نیز بر اساس موارد رضایت شهروندان تشویق‌هایی مانند تخفیفاتی در حوزه تمدید فعالیت، خدمات فنی و خودرویی و... برای تاکسی ران درنظر می‌گیریم.

تاکسی‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه تاکسی رانی واگذار شده است. آیا پول جرائم به حساب شرکت واریز می‌شود که این گونه اعمال جریمه می‌کنند؟

واگذاری تاکسی‌ها به شرکت‌ها مورد تأیید ماست.  تمام تاکسی‌های فعال شهر به شرکت‌ها واگذار شده است. فعالیت شرکت‌ها نیز بر اساس تمام ضوابط و قوانینی است که از سوی سازمان تاکسی رانی به آن‌ها ابلاغ می‌شود. ثبت جرائم نیز بر اساس یک نرم افزار است که جدا از تصویر، باید دلایل ثبت جریمه ذکر شود. نکته پایانی هم مبالغ جرائم است. این جرائم به حساب خزانه واریز می‌شود و به هیچ عنوان شرکت در آن دخل و تصرفی ندارد.

چرا تاکسی رانی مشهد مبلغ ۲ میلیون تومان را برای تمدید فعالیت می‌گیرد؟ از تاکسیران‌های دیگر شهر‌ها مانند اصفهان و تهران شنیدیم که برای تمدید فعالیت مبلغ کمتری می‌گیرند.

همه تاکسی ران‌ها زیر نظر اتحادیه تاکسی رانی کشوری هستند. علاوه بر آن قوانین کلی ما از وزارت کشور ابلاغ می‌شود؛ بنابراین هر کدام از شهر‌ها نمی‌توانند مبالغی اختیاری برای تمدید فعالیت دریافت کنند.

برای تمدید فعالیت باید تمام مدارک هویتی خودم و خانواده را ببرم. من پانزده سالی است که تاکسی ران هستم و با این سابقه چرا باید برای هر دو سال و برای تمدید این مدارک را ببرم. آماده کردن همین مدارک خودش روندی طولانی دارد.

در مدت دو سال ممکن است اطلاعات مکانی تاکسی ران تغییر کند؛ بنابراین باید این اطلاعات به‌روز شود. در مورد مدارک خانوادگی نیز به همین صورت است. مطابق قانون مجوز تاکسی رانی به فرد مجرد داده نمی‌شود؛ بنابراین ممکن است در این دو سال فردی متارکه کند که باید مدارک خود را اعم از سرپرستی و حکم قضایی ارائه دهد.

چرا تاکسی‌های دیگر بخش‌های مشهد به محدوده حرم می‌آیند درحالی که تاکسی‌های خطی این قسمت نیستند؟

متأسفانه برخی از رانندگان تاکسی دنبال انتخاب مسافر گزینشی هستند. بازرسان در اطراف حرم مطهر این موضوع را به صورت کامل رصد می‌کنند و در صورت شناسایی نیز با راننده تاکسی خاطی برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
باسلام من نمی دانم درتعویض تاکسی های فرسوده به صورت نقدی چه کسی مقصر و جواب گوی رانندگان تاکسی هست چه کسی با این وضعیت معیشتی وتورم با تاکسی فرسوده جواب گوی خانوادهها رانندگان تاکسی هست من الان چند ماهی هست که به علت مستهلک و کهنه بودن تاکسی بیکارم چند ماهی هست که به صورت نقدی ثبت نام کردم وهرچه داشتم فروختم جمع کردم ولی ایران خودرو سازمان تاکسی رانی. پیگیری و جواب گوی ما نیست چندین بار هم نظر پیام دادم ولی کسی پاسخ نداده لطفاً پی گیری کنید ممنون میشم
سردار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
باسلام.شرکت مهتاب سیر ناحیه 6حقوقها به راننده به موقع پرداخت نمیکند.وحقوق مهر15ابان واریز کرده تا15ماه بعد اخرین حقوق تاتیر باید طول بکشد ایا تاکسیرانی اطلاع دارد.وکمسیون این شرکت راهم بازدید نمایید راننده چقدر کم میکند.چرا تاکسیرانی نظارت نمیکند اموزش پرورش جوابگو نیست.لطفا پیگیری گنید .باتشکر
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->